Sida 1 av 1

SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 25 apr 2013, 14:14
av Sven-Erik Jönsson
SE-DSP
Typ: British Aerospace BAe146-RJ100
c/n: E3242
Tillverkad år 1994

Fd G-6-242, flög första gången 1994-06-11, N505MM, levererad Woodford 1999-09-21.
Registrerad 2001-03-09 JL Sunflower Lease Co Ltd, Tokyo, Japan.
Innehavare 2001-03-09 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup, levererad Woodford-MMX 2001-03-13.
2004-09-23 Trident Jet (Jersey) Ltd, St.Helier, Channel Islands.
Innehavare 2004-09-23 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup.
2012-02-01 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup.

002-1022688.jpg
SE-DSP på Bromma 2003-06-16. Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 26 apr 2013, 19:36
av Roger Andreasson
2009 Genom namntävling döpt till "Love Luftburen"

Re: SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 25 okt 2016, 07:22
av AndersNilsson
SE-DSP på Bromma 2016-08-30.
SE-DSP160830BMA.jpg

Re: SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 19 nov 2016, 19:44
av Hans Spritt
SE-DSP (05.07.14).jpg

SE-DSP Örebro 5 juli 2014.
Foto: Hans Spritt.

Re: SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 04 jul 2018, 23:04
av AndersNilsson
2018-02-26 Last service BMA-MMX som TF148.
Ferryflugen samma dag MMX-CPH. Avställd för skrotning.
Luftvärdighetshandling gick ut 2018-02-28.

SE-DSP British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 05 jul 2018, 13:08
av Paul R Compton
Första innehavaren vid registreringen 20010309 skall vara Braathens Malmö Aviation AB, Malmö.
Malmö Aviation AB, Malmö blev innehavare först vid namnbyte 20010328.
SE-DSP hade två olika ägare 20040923. Först WFBN NA, Salt Lake City, UT och därefter Trident Jet (Jersey) Ltd, St. Helier, Jersey, samma dag.
Efter avregistrering parkerad København/Kastrup för bortplocking av alla brukbara delar. Kvarvarande skrovet blev en brandövningsobjekt på Kastrup.

Source credit: TS & ABN

Re: SE-DSP, British Aerospace BAe146-RJ100

InläggPostat: 24 okt 2018, 22:27
av Nils-Olof Andersson
2018-10-24 avförd som skrotad.