Var är den hemmagjorda gripensimulatorn från gamla forumet?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Var är den hemmagjorda gripensimulatorn från gamla forumet?

Inläggav Jakob L » 07 mar 2008, 15:16

Hej!
På det gamla forumet så var det en tråd om i vilka flygspel man kunde köra Gripen i. Då var det någon som antingen hade gjort eller kände till ett litet spel/simulator som var hemmagjort där man kunde flyga Gripen och Su-27 mot varandra. Då hade jag bara en Mac och kunde inte testa det, men nu har jag tillgång till en PC också. Jag vore tacksam om någon kunde säga var man kan få tag på det, om det fanns någon hemsida och så där.
Jag har försökt gå igenom det gamla forumet men det går så långsamt att ladda ner alla filer med mitt dåliga internet-modem...

Jakob
Jakob L
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2008, 20:46
Ort: Stockholm

Inläggav Lars Sundin » 08 mar 2008, 18:23

Hej Jakob!

Kanske meddelande nr 22548 vara av intresse samt omgivande repliker. Det verkar f ö som du själv var med och undrade (om det gick med Mac):

Skrivet av / Written by Robert Westerberg at 04. Aug 2006 08:38:34:

Som svar till / As an answer to: Finns gripen till någon spelsimulator? skrivet av / written by JanneT5 at 03. Aug 2006 21:20:52:

>Finns det möjlighet att provflyga Gripenkärran i någon typ av spelsimulator och vilken fungerar bäst? Troligtvis ligger den som pluggin till något spel ex Ms FS,men google kunde inte ge mig ett svar.
>För övrigt läser jag det mesta i detta forum men detta är mitt första inlägg.

Du kan ju alltid prova denna!:D Inte världens bästa, men 3D modellen är mer korrekt än i något annat spel.



* http://212.32.155.2/lgh255/


Det verkar som upphovsmannen till konstruktionen hette Anders Olofsson. Tyvärr leder inte länken nu någonvart; verkar studentbostad e d.

Lars S, som noterara att "förr i tiden" var det lätt att hitta e-postadressen samt att dagens söksystem verkar ha sin alldeles egen uppfattning av verkligheten...;-)
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2902
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav Anders » 09 mar 2008, 13:21

Hej!

Det byttes internetleverantör där jag bor, därmed försvann sidan. Jobbar på en ny version av simulatorn men håll inte andan som dom säger ;-)
Anders
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 09 mar 2008, 12:50


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst