Ett inlägg till -hjälp & klistrad

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Ett inlägg till -hjälp & klistrad

Inläggav Lars Sundin » 23 feb 2008, 09:32

Jag får önska oss lycka till; blir avgjort en punkt i SFF Kronologi. När öppnades forumet f f g förresten. 1 januari 2000? Har för mig att det finns några luckor i arkivet, men numreringen går till drygt 34000 inlägg.

Det brukar finnas en FAQ på phpbb-forum, men den är inte med f n. Den är ju så allmänt hållen att den kanske mest trasslar till det hela.

Men jag undrar litet över begreppet "klistrad" som lär betyda att ämnet är viktigt men här får jag upp info om att inga nya inlägg accepteras (?). Detta gäller Edlunds välkommen och Sven-Eriks anvisningar.

Många "knappar" och begrepp att begrunda. Spännande!

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Ett inlägg till -hjälp & klistrad

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 23 feb 2008, 09:43

Vi har visserligen testat en del sista tiden i ett testforum likt detta, och det är fråga om inställningar. Klistrad innebär att inlägget ligger överst, sedan var inte min avsikt att det inte skulle gå att göra kommentarer till dem. Jag har nu gjort en justering, så det bör gå att lägga svar även om inlägget är klistrat.
Förhoppningsvis skall jag få in FAQ så småningom.
/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9841
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

Inläggav Krister Lindblad » 23 feb 2008, 10:08

Hej,

Det finns en del information i phpBB:s User Guide även för vanliga forumanvändare, ifall det kan vara till nytta.

Section 4 "Using phpBB": http://www.phpbb.com/support/documentation/2.0/#section4.

Jag antar att vissa detaljer i den kan variera beroende på hur man valt att konfigurera den aktuella uppsättningen av systemet. Har inte lusläst den.

mvh / Krister
Användarvisningsbild
Krister Lindblad
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:29
Ort: Eskilstuna

Inläggav Lars Sundin » 23 feb 2008, 10:22

Krister Lindblad skrev:Hej,

...
Jag antar att vissa detaljer i den kan variera beroende på hur man valt att konfigurera den aktuella uppsättningen av systemet. Har inte lusläst den.

mvh / Krister


Jo, det var just det jag hade emot den generella anvisningen; vad gäller och vad gäller inte. (Jag har heller inte orkat läsa denna FAQ.). För övrigt missförstod jag nog en informerande text "inga nya inlägg". Det betyder nog just det som står, det har inte kommit några nya inlägg. Har nu förstått vitsen med denna lilla "klocka" som indikerar om det kommit nya inlägg eller inte. En nog så viktig info.

Passar på att lägga in litet reklam.

Bild


Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

FAQ för vårt forum

Inläggav Sven-Erik Jönsson » 23 feb 2008, 10:50

Nu har jag lagt in FAQ i vänstermarginalen under rubrik Forum.
http://forum.sff.n.se/faq.php

När man lägger in en avatar, så accepteras inte JPG med stora bokstäver, däremot små. Jag vet inte varför men det är kanske för att det inte skall bli för stort ;-)

/Sven-Erik
Användarvisningsbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
 
Inlägg: 9841
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst