Bengt Ekbladh skrev:Hej L S !
Du måste väl hänga med?
Förstår om du o andra är ”less”på min sifferexercis
MEN
...
...
Det med >> i klaveret...>>får du utveckla
Bengt
F7 1945--51 är för mig "något luddig"
Hej Bengt!
Jo, men jag har nu börjat förstå vartåt du syftar. Alltid roligt när någon försöker sig på en analys, som ju är nästa steg efter det mödosamma detaljfakta-insamlandet, som är den nivå där många stannar. Och inget ont i det, och jag förstår fuller väl nöjet och stoltheten i att "ha varenda siffra rätt". Men den detaljkunskapen får inte användas till att slå folk i huvudet med. Även om det kanske inte är avsikten - men det finns tydligen ett ideal att man på ett forum som vårt skall vara kortfattad, ett ideal som gör att skribenter som i andra sammanhang uttrycker sig högst nyanserat verserat, förefaller litet grova. Jag har alltför många flygvänner som drar sig för att visa sig på detta forum. Och även de tunga gubbarnas inlägg saknas - men det är nog av andra skäl. Intressant sak, men det får vi ta en annan gång.
F 7 är okänt för mig medan F 6 vet jag ju litet mer om genom att min farbror tjänstgjorde där, jag har två böcker om flottiljen, samt var på
sommarläger 1951 där. Krister Karling tredje från vänster, jag längst till vänster och så Ragnar Ignell mitt i. Som långt senare berättat om de problem han hade med några av glada killarna på bilden som beslöt sig för att kvällstid utforska Karlsborgs frestelser.
Min mor, vars något begränsade simultankapacitet och sinnesnärvaro jag ärvt, kände sig ibland pressad av makens och de två sönernas påpekanden "Ha, nu har du sagt fel igen!" och försvarade sig då med "man skall inte märka ord" och menade att man skulle se till avsikten och andan i det hon sade, inte de ord hon råkade använda. Ungefär så.
Lars S