Efterlysning - Bilder LFK

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Efterlysning - Bilder LFK

Inläggav Bengt Bergholm » 23 apr 2008, 22:45

Hej alla! Jag skulle tacksammast ta emot vad bildmaterial som ni kanske besitter som härör från Linköpings Flygklubbs historia från ~-83 fram till dags dato. Flygplanen i synnerhet, gärna i samband med utflykter, flygdagar, tävlingar eller andra evenemang men givetvis även folk, interiörer, kuriosa etc. Bilderna skall i första hand användas till ett bildspel i samband med att LFK firar 75 år med ett fly-in i slutet av maj men kanske även i andra klubbsammanhang om detta medges. Kontakta mig här eller på mailadress "fk snabel-a bergholm punkt se".

Kärrorna är SE-IFX, IFY, IFZ, KEN, KII, KHM, KIT, IUD, XCF, ILB, KEG, LCU, IFB, GYI GYB, XIS, LBV och säkert någon/några till som jag inte minns :)

Deadline är i helgen sägs det från komittén... :(
Användarvisningsbild
Bengt Bergholm
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:47
Ort: Linköping

Re: Efterlysning - Bilder LFK

Inläggav Fredric Lagerquist » 23 apr 2008, 23:20

Bengt Bergholm skrev:
Kärrorna är SE-IFX, IFY, IFZ, KEN, KII, KHM, KIT, IUD, XCF, ILB, KEG, LCU, IFB, GYI GYB, XIS, LBV och säkert någon/några till som jag inte minns :)



SE-KMH ;-)

Bilder kommer...
Användarvisningsbild
Fredric Lagerquist
Moderator
 
Inlägg: 1710
Blev medlem: 21 feb 2008, 20:35

Inläggav Bengt Bergholm » 24 apr 2008, 06:13

Fat fingers :) Låter bra! Tack :)
Användarvisningsbild
Bengt Bergholm
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:47
Ort: Linköping

Inläggav Håkan Olsson » 24 apr 2008, 13:16

Glöm inte bort CEE CEC CSE FBD FBE FKR FXD FEY GMN GZE (De var ju med i på min tid i LFK !) + många fler som står uppradade i boken som gavs ut vid 50-års jubiléet 1983.

Jag skall hem och leta litet och se om jag kan skaka fram något.

MVH
Håkan
Håkan Olsson
 

Inläggav Bengt Bergholm » 24 apr 2008, 13:57

Som kuriosa kanske men det är 83 och framåt som jag är ute efter just eftersom den boken täcker det som var innan. Det är de senaste 25 åren som är intressanta.
Användarvisningsbild
Bengt Bergholm
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:47
Ort: Linköping


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst