Lennart A skrev:Ja, visst låter det bra!
5538 fanns vid CVM/Fa från 23.5.34 och kom alltså aldrig till F 5. Jag har uppgift om ett haveri med "538" den 11.9.36 och sen var den under reparation till 1938. Det var nog därför den inte blev ommärkt med nya nuffror förrän den lämnades ut till F 5 1938.
Flygplanet på bilden, F 5-43, är ju helt klart ett totalhaveri, så det han inte vara 538.
Aha Lennart, det förändrar saken!
Det framgår lite dåligt på vår hemsida att 538an kvarstannade på CFM/CVM till efter reparationen/översynen vintern 37/38.
Är du helt säker på att det var 5
38 som hade ett haveri 11.9.1936? Det var ju samma dag som 5
28 totalhavererade?
Vet du vad 538 hade för kod under tiden?
Med nya märkningsregler kan den ju knappast ha behållit 5538 eller struntade man helt i detta?
Hälsningar
Stig