Caproni leverans

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Caproni leverans

Inläggav Bengt Ekbladh » 30 mar 2018, 16:58

Lite om lev. flygning av Caproni till Sverige.
Bombstället::
Sidorna kommer från MACH 8, men man kan ju läsa vidare om Caproni i boken av M. Forslund.

Länkarna funkar tyvärr inte...sorry!
Senast redigerad av Bengt Ekbladh 30 mar 2018, 20:00, redigerad totalt 1 gång.
Bengt Ekbladh
 

Re: Caproni leverans

Inläggav Henrik Bergman » 30 mar 2018, 19:14

"Error (410)
Something went wrong. Don't worry, your files are still safe and the Dropboxers have been notified.
Check out our Help Center and forums for help, or head back to home."

Inga bilder på länkarna...


/Henrik Bergman
Användarvisningsbild
Henrik Bergman
 
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2008, 11:08
Ort: Vargön

Re: Caproni leverans

Inläggav Lars Sundin » 30 mar 2018, 21:11

Det kanske går nu att komma in på den artikel ur MACH 8 jag la ut häromdagen till glädje för en FB-grupp "historiskt flyg" och där man börjat snacka om Capronin och då spred de vanliga dåliga ryktena. Vilket fick bl a Christer Sidelöv att rycka in till typens försvar.

Det är en lättsammare och IT-tekniskt enklare diskussion på Facebook. Lätt att lägga in bilder m m.

Jag skannade artikeln för många , många år sedan; tyyvärr med rätt dålig kvalitet. Jag tycker den är så gammal att man får tumma litet på upphovsrätten, ja det är snarast ogint att inte visa en text man har haft liggande sedan länge.

https://www.dropbox.com/sh/6nph5ze2gs6r ... dGGla?dl=0 Jag lyckades nyss (långfredag kl 21.08) komma in där som "anonym".
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron