Jag instämmer med Fredric att det inte var helt korrekt att dela upp i civilflyg och allmänflyg, mer korrekt borde varit trafikflyg och allmänflyg. Men vi kan ju glädjas åt att om man slår ihop civilflyg och allmänflyg, så är svarsprocenten högre än antalet tillfrågade
Lars Sundin vill gärna hjälpa till att hitta direkt till enkäten på hemsidan utan att behöva gå via menyn. Det är också bekvämt. Jag som webbmaster anser det tveksamt, och genom att lära sig att leta i menyraden, så finner man kanske något annat som kan vara av intresse också för den som inte letar så ofta. Genom att lägga ut direktlänkar, så missar man den möjligheten. Alla besöker inte
http://www.flyghistoria.org så ofta och vår hemsida är väldigt omfattande, vi har velat samla så mycket flyghistoria som möjligt på den och därför finns mer än 100 olika "undersidor" som man kan hitta via menyraden. Den beskrivning som Henrik gjort om hur man finner enkäten är ju väldigt tydlig. Går man in på huvudadressen
http://www.flyghistoria.org, så kan man ju också kontrollera senaste uppdatering av Aktuellt och senaste nytt om man nu har lust till det.
Men sedan är det alltid upp till var och en att lägga upp sina favoritlänkar för att komma in direkt på en undersida.
Och tack Lars för Dina uppskattande ord om publikationsdatabasen. Den tar mig ganska många timmar att skapa för varje nytt nummer av vår fina tidskrift, och samtidigt får jag möjlighet att läsa den lite extra ordentligt. SFT nr 2/2009 är uppdaterad sedan igår i databasen. Jag önskar att vi skulle kunna haft en liknande databas för alla tidningsklipp som vi har i SFF, med hänvisning till både den aktuella tidningen/datum och till var klippet finns i vårt arkiv. Men då behövs att någon vill lägga ned 1000-tals timmar med att registrera uppgifterna.
/Sven-Erik