Rörig blogg

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Rörig blogg

Inläggav bagarn » 16 mar 2008, 16:32

http://flygsida.blogspot.com/
Värre å rörigare blogg får man leta efter
Mvh Bagarn
bagarn
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2008, 14:53

Inläggav Göran Hansson » 16 mar 2008, 16:46

Håller i viss mån med att det inte är en blogg i sin "klassiska" benämning snarare en hemsida.
Tycker dock att innehållet ursäktar layouten.
Mycket intressant godis, som väcker gamla minnen

Ha det gott

Göran
A real Engine is round
Användarvisningsbild
Göran Hansson
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 07 mar 2008, 16:47

Inläggav Tony Damberg » 16 mar 2008, 19:41

Hej
Tycker det ändå är trevligt med en sida där man kan kika på flygmärken... (fast å andra sidan är jag väldigt intresserad av just märken från FV)

En blogg är inte alltid rätt forum, jag har själv en sådan med flygmärken, men någonstans skall man börja och det är för min egen del mest för att skriva av sig och hjälpa samlare med information. En blogg är en bra start innan man beslutar sig för att bygga en mer ordentlig hemsida.

Så även om en blogg lätt blir rörig så kan det ändå bli en intressant webbplats om man uppdaterar och får hjälp med att få informationen rätt...


Mvh
Tony Damberg i Vargön
http://luvenstrom.blogspot.com
Användarvisningsbild
Tony Damberg
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:14
Ort: Vargön

Inläggav Ove Ivansson » 16 mar 2008, 20:20

Tycker den sidan var super,skoj när man få surfa runt lite.
Privata sidor som denna är oftast jättespännande att kolla in.
Bra jobbat Micke.

Din vän IVA
Användarvisningsbild
Ove Ivansson
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 feb 2008, 22:29

Inläggav Ove Ivansson » 16 mar 2008, 20:23

Bagarn=du har kanske något bättre att erbjuda?

IVA :cool:
Användarvisningsbild
Ove Ivansson
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 25 feb 2008, 22:29

Rörig blogg

Inläggav Lars Sundin » 16 mar 2008, 21:44

Jo, bloggar blir ofta röriga och så finns tydligen en tradition på internet att det är OK att upphovsmannen får gömma sig. Jag har genom åren försökt få grepp på många sajter för att se om de är något för Nätkassen, och om sajten då verkar innehållsmässigt OK gäller det ju så att beskriva den så bra som möjligt med få ord. Samt helst namnge upphovsmannen - tycker jag.

Apropå en mer konventionell presentation av "divisionsmärken" m m kan jag tipsa om Lars Henrikssons http://www.avrosys.nu/aircraft/Sq/indexsq.htm.

Lars S
Användarvisningsbild
Lars Sundin
 
Inlägg: 2898
Blev medlem: 23 feb 2008, 07:17
Ort: Handen

Inläggav bagarn » 16 mar 2008, 22:03

[quote="Ove Ivansson"]Bagarn=du har kanske något bättre att erbjuda?

Inlägget som "Bagaren" skrivit är bortaget av undertecknad eftersom det ej är förenligt med SFF regler och allmänna regler för forum och internet, (förtal).

/Sven-Erik Jönsson
SFF Webbansvarig
bagarn
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2008, 14:53

Bloggar

Inläggav Janne Bolin » 09 apr 2008, 01:01

bagarn skrev:
Ove Ivansson skrev:Bagarn=du har kanske något bättre att erbjuda?

Inlägget som "Bagaren" skrivit är bortaget av undertecknad eftersom det ej är förenligt med SFF regler och allmänna regler för forum och internet, (förtal).

/Sven-Erik Jönsson
SFF Webbansvarig

Hejsan
Kika in på Tony Dambergs blogg om märken från Svenska Flygvapnet.Den är inte rörig på något vis.Den är väldigt lätt att kika runt på märken från de olika flottiljerna.Fram med mera sådana som Tonys blogg,så vi märkesentusiaster har något att vila ögonen på!
Janne Bolin
Stenungsund
Janne Bolin
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 23 feb 2008, 13:34

Inläggav Tony Damberg » 09 apr 2008, 17:47

Jag tackar för de fina omdömen som bloggen får av Jan, men även ifrån andra samlare!

Just Mikael´s Flygsida tycker jag är väldigt trevlig, någon kanske finner den rörig, andra inte. Jag tycker just märken från Flygvapnet är väldigt intressant och på Mikael´s Flygsida kan man finna många fina guldkorn.
Den är definitivt värd att besöka, här finns inte bara märken utan filmlänkar etc från Flygvapnet.

Att en blogg inte alltid är rätt forum för att visa märken är jag den förste att skriva under på men det är ett effektivt sätt att visa andra samlare sina märken. En blogg blir lätt "rörig" men Mikael har många fina bilder och väldigt mycket information på bloggen, som gör att jag ofta återvänder till den för att finna nya oupptäckta bilder/länkar/filmer etc.

Min egen sida drivs inte i något annat syfte än att sprida lite ljus över flygvapenmärken och eftersom flera vänliga samlare och flygvapenpersonal ställt upp med information har jag valt en lite striktare utformning för att de som ställer upp med bilder skall finna dem enkelt.

Min blogg bygger på principen att den information som finns kring olika märken kommer ifrån olika källor. Är någon info felaktig, vilket händer ibland, brukar som regel någon som sitter inne med information höra av sig och då uppdateras/korrigeras informationen. Detta är jag väldigt tacksam för.

Bloggen är än så länge starten på att så småningom lansera en "riktig" webbplats/hemsida med märken från det svenska Flygvapnet. Så finns det personer som vill ställa upp med information, bilder etc är ni välkomna att kontakta mig.

Med vänliga flygarhälsningar
/ Tony Damberg

http://luvenstrom.blogspot.com
Användarvisningsbild
Tony Damberg
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 feb 2008, 08:14
Ort: Vargön


Återgå till Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst